Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 50 kr inklusive moms.
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Faktura / Handelsbanken Finans
Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura.  Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Grundkrav för att få handla mot faktura är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

- Delbetala / Handelsbanken Finans
Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan du delbetala ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Handelsbanken Finans en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Handelsbanken Finans kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Och är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt. Grundkrav för att ansöka om delbetalning är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

Exempel på delbetalningsalternativ:

Betalningsalternativ Kampanjavgift Adm.avgift/mån Årsränta Effektivränta vid köp på
10000 kr
Totalt belopp att betala vid köp på 10000 kr
Inköpsmånad + 30 dagar 0 kr 25 kr 0 % 2,02 % 10025 kr
5 delbetalningar 295 kr 25 kr 0 % 18,00 % 10420 kr
11 delbetalningar 295 kr 25 kr 0 % 11,80 % 10570 kr
23 delbetalningar 295 kr 25 kr 9,95 % 19,90 % 11925 kr
35 delbetalningar 295 kr 25 kr 9,95 % 18,60 % 12778 kr


- Postförskott
 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Leveranstid
Normal leveranstid för lagervaror är 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Mycket av vårt sortiment är beställningsvaror. Det som inte lagerhålls har längre leveranstid. Vissa varor så som marksten, pool och spa tillverkas efter kundens önskemål. Dessa har en leveranstid på 3-8 veckor beroende på produktens omfång.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Som tillval finns produkten "Frakt Kranbil". Denna tjänst tillhandahåller vi med kranbil från fraktande bolag. Vid val av denna produkt ska valet vara "Hämtas i vår butik" vid betalning. Vid utkörning placeras tyngre gods vid anvisad plats enligt överenskommelse eller utmärkning. Om ej utmärkning eller anvisning skett placeras varan på ett säkert sätt av trafiksäkerhet och risk för fara för annan. Om så ej är möjligt tas varan tillbaka och ny avgift måste tas ut. Vid leverans på av kund utmärkt eller anvisad plats kan inga skadestånd ställas på fraktande bolag på skador som uppstår av marktryck. Om fraktande bolag anser att utmärkt eller anvisad plats inte är säker pga trafiksäkerhet, risk för fara för annan eller skada på annas egondom kan fraktande bolag välja att avstå leveransen. Likaså om anvisad eller utmärk plats omöjligör säker lossning. I dessa fallen tas varan tillbaka och ny avgift måste erläggas.

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vissa produkter kräver hantering från kundtjänst då de inte kan transporteras enligt reglerna för framfart på Svenska vägar. Vid fraktkostnad som överstiger faktiska kostnaden för produkt kontakta kundtjänst.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (6 mån). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Säljande bolags rätt att avstå köpet
Vi försäljning av varor som ej går att genomföra pga leverantör, vid av kund ej följda instruktioner, nekad kredit, geografiskt oekonomiskt läge har säljande bolag rätten att neka ett köp. Om köpeskilling erlagds går detta tillbaka till köparen. 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.